Dofinansowanie projektu

Dofinansowanie projektu z UE: [432 717,53 PLN]

Regulamin rekrutacji

 

 

Regulamin rekrutacji uczniów Zespołu Szkół  nr2
im. Bartosza Głowackiego  w Tarnobrzegu
 na staże w Hiszpanii

w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”
finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027.

 

Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników oraz zasady uczestnictwa w projekcie

 Zagraniczne staże zawodowe szansą dla każdego

realizowanego przez Zespołu Szkół  nr2 im. Bartosza Głowackiego  w Tarnobrzegu

 

 

§1

Informacje o projekcie

 

1)Informacje ogólne

Czas realizacji projektu: 01.12.2023 - 30.05.2025

W ramach projektu przewiduje się wyjazd dwóch 15-osobowych grup uczniów na  trzytygodniowe staże zawodowe do Hiszpanii (pobyt na miejscu - 19 dni, podróż - 2 dni, łącznie -21 dni).

Na staże wraz z uczniami wyjadą 2 opiekunowie, którzy będą wspierać uczestników podczas pobytu za granicą, monitorować bezpieczeństwo podczas podróży i czasu wolnego. Ich celem będzie też monitorowanie i ewaluacja realizacji założonych celów mobilności.

W przypadku udziału uczniów wspieranych przez nauczycieli wspomagających, przewiduje się wyjazd na staż wraz z nauczycielem wspomagającym.

Uczestnictwo w projekcie (kursy przygotowawcze, przejazd tam i z powrotem, pobyt, kieszonkowe) jest bezpłatne. Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027.

2) cele projektu

Główne cele projektu to:

- zwiększenie kompetencji zawodowych i językowych uczniów w kontekście ich szans na lokalnym, regionalnym i europejskim rynku pracy

- realizacja edukacji włączającej

-nabycie nowych umiejętności w dziedzinie ochrony środowiska, zasobów naturalnych i zrównoważonego rozwoju.

Cele szczegółowe w odniesieniu do poszczególnych zawodów określa program praktyk (stażu).

Cele szczegółowe w odniesieniu do wszystkich zawodów to: kształtowanie umiejętności interpersonalnych, komunikowanie się w języku obcym, poznanie i stosowanie zasad BHP, organizacji pracy i  zarządzania czasem na wyznaczonym stanowisku, umiejętność pracy w wielokulturowym środowisku.

3) Prawa i Obowiązki uczestnika Projektu

Każdy uczestnik ma prawo do:

·       informacji na temat projektu, które będą umieszczane na stronie internetowej szkoły, tablicy informacyjnej poświęconej projektowi, przez dziennik elektroniczny oraz będą przekazywane przez wychowawców i przez członków zespołu projektowego: Ewelinę Regułę, Halinę Zbyrad, Barbarę Rosę i Katarzynę Ramian;

·       nieodpłatnego udziału w projekcie;

·       otrzymania materiałów dydaktycznych do zajęć przygotowujących  do wyjazdu;

·       otrzymania certyfikatów, zgodnie z założeniami projektu;

·       zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.

Uczestnik jest zobowiązany do:

·       uczestniczenia w zajęciach przygotowawczych do wyjazdu (potwierdzenie na liście obecności);

·       100% frekwencji na praktyce zawodowej (stażu);

·       przestrzegania zasad bhp i punktualności;

·       uczestnictwa w zaplanowanych zajęciach kulturowych;

·       uczestnictwa w merytorycznych spotkaniach z koordynatorami i opiekunami podczas pobytu w Hiszpanii;

·       uczestnictwa w kursie z języka hiszpańskiego, prowadzonego przez euroMind w Hiszpanii wypełniania ankiet ewaluacyjnych;

·       wypełnienia testów językowych, Karty efektów mobilności i raportu końcowego oraz do aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu (np. przygotowania prezentacji multimedialnej z przebiegu stażu, brania udziału w wydarzeniach upowszechniających rezultaty projektu);

·       przestrzegania podpisanych regulaminów.

 

§2

Rekrutacja uczestników

1)   Terminy

I tura wyjazdów odbędzie się w okresie wakacyjnym 2024 r.

II tura jesienią 2024 r.

(Dokładne terminy zostaną udostępnione po ustaleniu z partnerem w Hiszpanii.)

Rekrutacja na I i II turę wyjazdów odbędzie się w grudniu 2023.

Rozpoczęcie rekrutacji poprzedzi umieszczenie na stronie internetowej szkoły
i specjalnej tablicy informacyjnej ogłoszenia rekrutacyjnego, które określi harmonogram rekrutacji, osoby kontaktowe, zakres niezbędnej dokumentacji, okres prowadzenia procedury rekrutacyjnej, zwięzłe określenie celów projektu, przewidywaną liczbę uczestników.  Ogłoszenie zostanie upublicznione w listopadzie 2023 r. (min. 2 tygodnie przed terminem rozpoczęcia rekrutacji wstępnej).

Proces rekrutacji będzie składał się z dwóch etapów - rekrutacji wstępnej i postępowania rekrutacyjnego.

Rekrutacja wstępna obejmie wypełnienie i złożenie w sekretariacie lub u koordynatora (p.Eweliny Reguły) formularza rekrutacyjnego zawierającego:

- dane kandydata;

- oświadczenie uczestnika dotyczące: zapoznania się z regulaminem stażu, znajomości praw i obowiązków uczestnika, znajomości celów projektu, zgody na publikację wizerunku i przetwarzanie danych osobowych;

- deklarację udziału w wybranej przez siebie formie upowszechniania rezultatów mobilności;

Formularz rekrutacyjny z załącznikami i informacje na temat terminu i miejscu jego złożenia, będzie zamieszczony na szkolnej stronie internetowej (na stronie głównej oraz w zakładce projektu).

Postępowanie rekrutacyjne
przeprowadzi powołana przez dyrektora szkoły 4 osobowa komisja rekrutacyjna, w skład której wejdą: nauczyciel języka angielskiego, pedagog szkolny i członkowie zespołu projektowego.

Będzie ono polegało na:

- analizie i ocenie złożonych przez kandydatów formularzy rekrutacyjnych i ich załączników (wykazów punktów przydzielonych podczas rekrutacji przez wychowawców i pedagoga)

- przeprowadzeniu rozmów rekrutacyjnych (autoprezentacja, rozmowa w języku angielskim, pomysły na upowszechnianie)

-podsumowaniu uzyskanych punktów

 Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się 4 dni po terminie złożenia formularzy rekrutacyjnych.

2) Kandydaci

Projekt został przygotowany dla uczniów wszystkich kierunków kształcenia w Zespole Szkół nr 2 w Tarnobrzegu. W projekcie mogą wziąć udział uczniowie, którzy nie uczestniczyli w poprzednich szkolnych projektach Erasmus+.

Do rekrutacji:

- na I turę staży (wakacje 2024) mogą zgłosić się uczniowie uczęszczający do klas drugich i czwartych w roku szkolnym 2023/2024.

- na II turę staży (jesień 2024) mogą zgłosić się uczniowie uczęszczający do klas  trzecich wszystkich kierunków w roku szkolnym 2023/2024.

3) zasady rekrutacji

Kandydaci do udziału w projekcie powinni:

  • zapoznać się dokładnie z regulaminem rekrutacji,
  • pobrać ze szkolnej strony internetowej formularz zgłoszeniowy,
  • zapoznać się szczegółowo z zawartymi w formularzu dokumentami i wypełnić je,
  • złożyć wypełniony formularz z załącznikami w sekretariacie szkoły do dnia określonego w ogłoszeniu rekrutacyjnym, przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.
    Rozmowa będzie miała formę: autoprezentacji kandydata, sprawdzenia jego komunikatywności/umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz deklaracji podjęcia się różnych zadań w projekcie.
    • autoprezentacja powinna określać  powody uczestnictwa w projekcie, cele zawodowe i osobiste kandydata, prawdopodobne wykorzystanie zdobytych na stażu umiejętności w przyszłości.
    • (rozmowa w języku angielskim będzie dotyczyła typowych sytuacji związanych
      z wyjazdem: rozmowa na lotnisku, w sklepie, w hotelu, prezentacja swojej osoby w miejscu pracy)
    • deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie polega na przedstawieniu swoich pomysłów na udział w upowszechniania rezultatów i reklamy projektu (tworzenie przez siebie prezentacji, plakatów, filmów, artykułów, prowadzenie warsztatów dla uczniów po powrocie ze stażu, lub inne własne propozycje działań).

Podczas procedury rekrutacyjnej, będą brane pod uwagę następujące kryteria:

1)     ocena z zachowania – do projektu mogą przystąpić wyłącznie uczniowie z oceną z zachowania co najmniej dobrą\ poprawną dla dodatkowej rekrutacji;

2)     średnia ocen z przedmiotów zawodowych - końcoworoczna oceniana następująco: powyżej 4,0 - 3 pkt, 3,5-3,9 - 2 pkt, 3,0-3,4 - 1 pkt.;

3)     ocena z języka angielskiego końcoworoczna oceniana następująco: bdb - 4 pkt. db - 3 pkt. dst - 2 pkt, dop. - 1pkt.;

4)     deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie (np. tworzenie prezentacji, plakatów, filmów, artykułów, prowadzenie warsztatów dla uczniów, inne własne propozycje sposobu upowszechniania rezultatów i reklamy projektu (0-3 pkt.);

5)     aktywny udział w życiu szkoły (organizowanie uroczystości szkolnych, aktywności na rzecz klasy, praca w samorządzie szkolnym, wolontariacie, kołach zainteresowań (0-2 pkt.);

6)     rozmowa w języku angielskim (0-4 pkt.)

7)     ocena frekwencji (0-2pkt.)

8)      analiza sytuacji rodzinnej i finansowej, ustalona przez wychowawcę klasy (0-2 pkt.)

9)     analiza i ocena predyspozycji do wyjazdu ustalona podczas autoprezentacji kandydata (0-2 pkt.)

10)  punkty wyrównujące szanse, przyznawane przez pedagoga po analizie dokumentacji – opinii PPP (0-2pkt.).

W przypadku równej liczby punktów, zostaną porównane liczby punktów przyznane w poszczególnych kryteriach merytorycznej oceny. Spośród kandydatów, którzy zebrali jednakową łączną liczbę punktów, jako pierwsi na liście zostaną umieszczeni ci, którzy otrzymali więcej punktów z preferowanych kryteriów. Kolejność preferencji kryteriów będzie następująca:

  1. ocena z zachowania
  2. punkty wyrównujące szanse, przyznawane przez pedagoga
  3. ocena wychowawcy
  4. ocena frekwencji
  5. aktywny udział w życiu szkoły
  6. rozmowa w języku angielskim
  7. ocena z j. angielskiego
  8. średnia ocen z przedmiotów zawodowych
  9. autoprezentacja
  10. deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie

Podczas procesu rekrutacji powstanie 15 osobowa lista uczniów wyjeżdżających na staż i 5 osobowa lista rezerwowa. Listy zostaną upublicznione po upływie 2 dni od zakończenia postępowania rekrutacyjnego.

Uczniowie będą mieli możliwość odwołania się od decyzji komisji rekrutacyjnej do komisji odwoławczej, w ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników. W skład komisji odwoławczej wejdą dyrektor szkoły i nauczyciel języka angielskiego (spoza komisji rekrutacyjnej).

W przypadku braku odpowiedniej liczby kandydatów spośród klas wyznaczonych do wyjazdu, będzie przeprowadzona na tych samych zasadach dodatkowa rekrutacja.

 

§3
Rezygnacja lub wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie

1)     Rezygnacja

Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej, w przypadku gdy:

  • rezygnacja została złożona na piśmie do dyrektora ZSP nr 2 w Tarnobrzegu  
    w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacji, bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica);
  • rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, podpisana przez rodzica.
    • Rezygnacja spełniające  powyższe warunki nie pociągnie odpowiedzialności finansowej o ile zostanie złożona do czasu zakupienia imiennych biletów lotniczych; po zakupie biletów osoba rezygnująca poniesie koszty zmiany rezerwacji imiennej (tzw. koszty przebukowania biletu).

W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji, uczestnik zwraca koszty związane z jego dotychczasowym uczestnictwem (materiały  pomocnicze, bilety) .

2)     Wykluczenie Uczestnika

uczestnik wyjazdu, który nie stosuje się do zasad zawartych w regulaminie stażu i określonych w indywidualnej umowie uczestnictwa, podpisanej z zespołem szkół ponadgimnazjalnych nr 2 w tarnobrzegu (reprezentowanym przez dyrektora), zarówno na etapie przygotowania, jak i przebiegu stażu -  może być wykluczony z udziału w projekcie. Ponosi wówczas wszystkie koszty określone w §3. Pkt 1

W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie, skreślenia go z listy lub wykluczenia  - zastępuje go uczestnik z listy rezerwowej wg kolejności miejsc na liście.

§4

Postanowienia końcowe

Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu, a także rozstrzyganie spraw nieregulowanych w niniejszym projekcie należy do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Tarnobrzegu oraz do szkolnego zespołu projektowego.